Nieuw-Zeeland / Noordereiland 17 t/m 21 januari

21 januari 2019 - Tauranga, Nieuw-Zeeland

Hoi lieve mensen,

Wij zijn dag 6 - donderdag 17 jan geland in Auckland, dus weer een nacht overgeslagen. Vanaf het vliegveld zijn we opgehaald door onze neef en hebben we daar 3 nachten geslapen.

Dag 7 - Paps en ik zijn afgezet bij Auckland Harbour om met de ferry naar Rangitoto te gaan. Dit is een vulcanisch eiland, wat 600 jaar geleden is uitgebarsten. Erg mooi wandelen tussen de lava door, maar een erg slopende wandeling to the top! 😦 Nadien nog bovenin de Skytower en daarna hapje samen met Mick bij de haven.

Dag 8 - Mick heeft een vliegtuigje gehuurd waarmee wij naar Pauanui zijn gevlogen. Super ervaring! Nadien terug in Kumeu, op naar het Hot Rod festival (auto festival) en als afsluiter samen met Mick & Tracey naar een restaurant geweest! 🏎

Dag 9 - Wij hebben de huurauto opgehaald en zijn vanaf Auckland doorgereden via Coromandel helemaal door de binnenlanden, naar Whitianga.

Dag 10 - De wekker op 6.45uur en om 8 uur paraat staan voor de sea cove excursie. Van allerlei grotten gezien en natuurlijk de bekende Cathedral Cove. We wouden eigenlijk nog snorkelen, maar er stond behoorlijk harde wind, waardoor het erg frisjes was op de boot en we niet meer zo veel zin hadden om nog meer te verkleumen in het water 🤫

Nadien doorgereden naar Tauranga voor een overnachting bij Tracey’s vader. Gelijk in de benen en een rondje Mount Manganui en vanavond een rondje door de stad ⛰🌇

Ook weer wat foto’s toegevoegd! 📸

Liefs,

Gé & Amber