Nieuw-Zeeland / Noordereiland 22 t/m 29 januari

31 januari 2019 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

Hoi lieve mensen,

Het heeft even geduurt, maar hierbij weer mijn volgende reisblog van de afgelopen 9 dagen.

Dag 11 / 22 januari - We zijn vanaf Whitianga doorgereden naar Roturoa en hier voor 1 nachtje op een camping geslapen. S' middags lekker gechilld in de Hot pools die op de camping aanwezig waren. Een lekker rustig dagje gehad dus! 😎

Dag 12 - Doorgereden naar Waiotapu om daar de Lady Knox Geyser en de Thermal Wonderlands letterlijk te bewonderen en te genieten van een ontzettend mooie natuur! Heel bijzonder om te zien. Nadien doorgereden naar Waitomo voor de volgende overnachting.

Dag 13 - Een activiteit geboekt, genaamd TumuTumo Toobing door de Glowworm Caves. We hebben geklommen en geklauterd, gezwommen en rondgedobberd op een band om de mooie glowworms het plafond te bewonderen! Weer een gave ervaring rijker! 😍 Ook nadien weer doorgereden naar Whakapapa Village, ja de namen zijn ook allemaal leuk hier!

Dag 14 - Het idee was om de Mount Ruapehu (bijna op 2800 meter hoogte, tussen de wolken) op te lopen naar Crater Lake, in de winter een ski gebied, maar ze waren bezig met nieuwe gondels te plaatsen dus er was weinig ruimte over om een wandeltochtje te beginnen ivm de afzettingen. Terugkomende van de berg onderweg maar besloten om de Silica Rapids te gaan wandelen, bijna 5 km mooie omgeving! Zoals oma altijd zong: We trekken door de bossen en de hei, de bossen en de hei, Joegei! 👩🏻‍🌾🏞Nadien heeft onze ouwe diesel nog een rondje van 5 km gelopen, de topper!

Dag 15 - 2 nachtjes geslapen in Whakapapa Village en daarna doorgereden naar Napier. Onderweg gestopt bij de Huka Falls en de Wairakei Terraces, ook weer mooie natuurlijke verschijnselen om te bewonderen! Nadien lekker chillen bij de Ocean Spa (zwembad) in Napier, wie doet ons wat 😄

Dag 16 - Klein zondagsmarktje bezocht in Napier met oude meuk wat pa dan weer leuk vind 🤔 en nadien doorgereden naar Wellington. Helemaal een binnendoor route gepakt en tussendoor nog even naar Herbertville geweest waar we zo letterlijk wegwaaide. Wat wij ook nog gezien hebben is de langste plaatsnaam van de hele wereld! Ik verwijs jullie door naar de foto, want hij is erg lang en niet uitspreekbaar. 😶  S' avonds in Wellington aangekomen, met de auto naar Mount Victoria gereden om van het uitzicht te genieten van de stad. Mogelijk met een boete aan onze kont, omdat pa door de bustunnel reed, wat dus verboden is voor auto's 😬

Dag 17 - Vandaag met de Cable car de berg op om vervolgens door de Botanische tuinen weer naar beneden te hobbelen, nadien nog de stad een beetje verkend.

Dag 18 - 09.00uur op de Ferry naar Picton. 🚢 Hier zijn wij opgehaald door mijn oom, tante en nicht, om vervolgens een aantal dagen bij hun in Blenheim te blijven en leuke dingen te doen! 😃

Momenteel temperaturen van 30 tot 33 graden!☀️

Foto's zijn weer toegevoegd! 📸

Liefs,

Gé & Amber

1. Helmut:
    1 februari 2019
    Hey Gré en Amber, jullie vermaken je heerlijk,daar heb je ook vakantie voor, lekker blijven genieten,we hebben hier sneeuw op dit moment,Gr uit de Beukenlaan
  2. Piet en Ien:
    2 februari 2019
    Hoi Ge en Amber wat hebben jullie al veel gezien geniet er maar goed van groeten van ons ui Kolhorn Piet en Ineke en de kids