Nieuw-Zeeland / Zuidereiland 6 t/m 17 februari

16 februari 2019 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

Hoi lieve mensen,

Bij de laatste blog waren paps en ik in Christchurch bij vrienden van pa. Hier zijn we totaal 3 nachten blijven slapen.

Dag 26 / 6 februari - Vandaag naar Akaroa gereden om te zwemmen met de dolfijnen. 🐬 Het was 12 graden, het was dus koud, het waaide hard en het begon ook nog te druppelen. Tot slot ging het zwemmen dus niet door. De zee was te ruig en het was te gevaarlijk om de excursie te doen. Balen uiteraard 😔 Dan maar op zoek naar een route die we kunnen rijden. We zijn naar Diamond Harbour gereden, naar Lyttleton en nadien naar New Brigton en daar over de 300 meter lange pier gelopen. Deze pier was voor kort nog gesloten ivm vernieling door de aardbeving. Daarna terug naar Christchurch om daar Willowbank te bezoeken, een dierentuin en eindelijks een Kiwi gezien! (En nee, ik bedoel niet de fruitsoort😜) Terug bij de vrienden een bbq met mijn neef, zijn vriendin en 2 kids! 😁

Dag 27 - Vandaag door naar Mount Cook🏔 Onderweg genoten van de zeer mooie omgeving bij The church of the good sheppard, Lake Tepako en Lake Pukaki. Het water is ontzettend helder blauw omdat dit water regelrecht vanuit de gletsjers komt! 😍 Bij aankomst de Tasman Glacier bekeken. Erg bijzonder aangezien er eens in de 2/3 jaar een stuk afbreekt van de gletsjer, dit was net gebeurd, dus erg mooie foto's kunnen schieten! 📸

Dag 28 - S' ochtends vroeg uit de veren en de Hooker Valley Walk, een totale wandeling van 3 uur, waar de Hooker Glacier te zien was met de grote afgebroken ijsschotsen op het water. S'middags gelijk na de wandeling stapten wij de helicopter in om vervolgens de Glacier landing te doen! 🚁 Nadien doorgereden naar Dunedin en ook hier onderweg een aantal stops zoals de Oamaru Blue Penquin colony, geen pinquin te bekennen helaas 😂 de Mouraki Boulders (grote bolvormige rotsblokken) en een stop in Shag Point voor zeehondjes en pinquins, helaas weer geen pinquins gezien 😅

Dag 29 - 2 boottochten geboekt om de albatros colony (bij Taiaroa Head), de zeehonden en de pinquins te spotten 📸 We hebben ze zowaar allemaal gezien! 💪🏻 Eigenlijk hebben we deze hele dag rondgereden op Otago Peninsula (schiereiland) om zoveel mogelijk wildlife te zien. Na de middag hebben we Penquin Place bezocht, dit is een pinquin ziekenhuis voor gewonde pinquins die aankomen wandelen op het strand. Erg leuk om te zien en fantastisch dat er mensen zijn die deze mooie beestjes verzorgen en nadien als ze beter zijn, weer vrij gelaten worden.👍🏻S' avonds nog een tijdje bij het strandje Taiaroa Head gewacht totdat het donker werd en de penquins aan land kwamen, maar dit duurde vrij lang, het werd te donker om foto's te maken dus zijn wij weer vertrokken richting de stad Dunedin.

Dag 30 - S' ochtends een korte wandeling door Dunedin heen met het mooie oude treinstation en s' middags doorgereden naar Queenstown.

Dag 31 - S' ochtends met de Skyline (gondels) naar boven en daar een paar ritjes met de Luge karretjes gereden, hier noemen ze het ook wel rodelen. Zo blij als 2 kleine kinderen! 😃 Nadien een boottochtje gedaan tussen de bergen door en daar werd ons aangeraden om naar Glenorchy te gaan. De natuur was daar heel mooi. Dus dit advies aangepakt en in de auto gestapt naar Glenorchy 🚗⛰(Ook weer een filmlocatie van The Lord of The Rings)

Dag 32 - Door naar Fox Glacier. Een reis van ongeveer 7 uur. Onderweg nog gestopt bij een paar mooie strandjes. Helaas wel flink lekgeprikt door de Sandfly's, nare beestjes 😫. S' avonds bij aankomst hebben we gewandeld rondom Lake Matheson, ook bekend als het spiegelmeer.

Dag 33 - S' ochtends een wandeling naar de Fox Glacier. De naam zegt al wat daar te zien is en s' middags doorgereden naar Westport. Onderweg de Tree Top Walk gelopen in Hokitika en gestopt bij de Pancake Rocks in Punakaiki. Aangekomen in Westport nog naar Cape Foulwind om de seal colony te bekijken.

Dag 34 - Door naar Kaiteriteri. Gelijk een boottochtje geboekt om alle bay's te bekijken. Erg mooie omgeving! 😍

Dag 35 - S' ochtends 3 uur gekayakd langs de baaien en s' middags via de Queen Charlotte Sound door naar Blenheim om hier nog 2 nachtjes bij mijn oom, tante en nicht te slapen!

Dag 36 - S' avonds aangekomen in Blenheim.

Dag 37 - s' ochtends door pa en Ad weggebracht op de motor om vervolgens nog een poging te doen om te zwemmen met de dolfijnen, wat pap met veel moeite nog voor mij alleen heeft kunnen regelen! 😘 Ook vandaag was het geluk niet aan mijn zijde en heb ik weer niet kunnen zwemmen met dolfijnen. Wel wat Hector dolfijnen gezien, maar met deze soort mag je niet zwemmen omdat ze beschermd zijn. Pa en Ad hebben in die tijd dat ik weg was een mooie tourrit gemaakt op de motor en hebben mij nadien weer opgehaald in Picton. S' avonds uit eten geweest om alvast Ad zijn verjaardag te vieren!

Dag 38 - Vanmorgen hebben wij lekker ontbeten met iedereen en stappen pa en ik vanmiddag op de Coastal Pacific (de trein dus🚂) om deze mooie route af te leggen naar Christchurch waar wij morgen 18 februari, het vliegtuig pakken voor alweer de laatste 8 dagen in Australië 🛫🗺

Even handig om te weten voor de mensen die niet weten waar alle plaatsen liggen 🌏 Wij hebben in ongeveer 2 weken tijd het gehele zuider-eiland rond gecrosst, met maarliefst 3100 km op de teller 🏎

Time fly's when you're having fun! 😁

Mijn laatste blog komt als ik weer thuis ben of de laatste dag in Sydney! Jullie zien het wel verschijnen👋🏻

Liefs,

Gé & Amber

1. Helmut:
    17 februari 2019
    Nou Amber en Gré,weer genoeg gezien en meegemaakt,veel plezier nog in de laatste , genieten hè, groetjes