Nieuw-Zeeland / Zuidereiland 30 januari t/m 5 februari

5 februari 2019 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Hoi lieve mensen,

Zoals beschreven staat in mijn vorige blog, zijn wij 29 januari aangekomen op het zuidereiland en de temperaturen blijven lekker hoog en zweterig ☀️💦

Dag 19 / 30 januari - Vandaag een rustig dagje gehad, de stad Blenheim verkend met de familie en lekker geluncht bij een Winery in Blenheim. Ook hebben we Tracey nog aangemoedigd bij een wedstrijd cricket! 🏏

Dag 20 - Lekker een dagje aan het strand gelegen! 👙🏖

Dag 21 - Het plan was om te gaan wandelen de berg op, maar het was al vrij laat s’ochtends voordat we dan weg zouden gaan, dus uiteindelijk zijn de dames een rondje wezen wandelen en pa en Ad hebben de motor gepakt en hebben een rondje gereden via Havelock naar Pelorus Bridge. 🏍

Dag 22 - Vandaag vertrek naar Kaikoura, onderweg net voor Kaikoura gestopt bij Ohau Point. Dit is een plek waar alle zeehonden liggen langs de kust, heel mooi om te zien! Later op de dag nog naar Seal Point geweest, alleen door de verschuiving van de aarde, zijn hier geen zeehondjes meer waar je tussendoor kunt wandelen. 🙁 Ze zijn overal nog aan het bouwen en herbouwen om de schade te herstellen van de aardbeving in 2017.🔥😐

Dag 23 - Vroeg uit de veren voor het walvissen spotten! Alleen jammer dat de walvissen er geen zin in hadden om zich te laten zien! Tot zo ver de walvissen dus 🐋😂 Wat we wel gezien hebben zijn grote groepen Dusky dolfijnen, ontzettend gaaf hoe ze mee zwemmen en zich aan het uitsloven zijn met hun kunstjes! 🐬 Nadien doorgereden naar Hamner Springs om daar naar de Thermal Pools te gaan en ’alweer’ lekker te relaxen 😜 (ja, drukke planning, maar vol met fijne rustmomentjes 😂)

Dag 24 - S’ochtends wederom een paar uurtjes lekker bij de pools geweest en om 1 uur hadden we de Jet boot geboekt. Mooi scheuren over de Waiau River. Weer een mooie en leuke ervaring rijker.🚤 Nadien doorgereden naar Christchurch om daar een paar dagen te overnachten bij vrienden van pa.

en.................

S’avonds het concert van Phil Collins uiteraard!! 🎤🎼  Het was geweldig!

Dag 25 / 5 februari - Vandaag rondgewandeld door Christchurch, door de mooie botanische tuinen, maar ook door het beschadigde gebied wat ook de aardbeving van 2017 heeft getroffen. Weinig foto’s hiervan omdat ze bijna overal waar je heen kijkt nog gebouwen aan het herbouwen zijn. Veel gebouwen nog steeds gesloten of totaal verwoest. Jammer van de mooie stad!

Foto’s zijn weer toegevoegd! En deze keer een kort filmpje van Phil Collins in concert 😁

Liefs,

Gé & Amber